Mac, utan utropstecken.

Är det någon vänlig och söt själ som läser detta och är ett proffs på mac/windows/quicktime?

Jag har nämligen äntligen fått hem en film från skolan. En film som jag har slitit och kämpat med alldeles själv i tolv timmar i sträck för en individuell uppgift på förra kursen. Men den lilla rackaren vill inte synas i någon av mina spelare, varken VLC, MPC, Windows Media Player eller änns quicktime som den är konverterad till. Det enda som fungerar är ljudet, och hur roligt är det att lyssna på när någon drar igen en resväska och smäller igen en dörr?

Vi har Mac-datorer på skolan, och jag har windows. Jag antar att mac har något som gör att det inte går att spela upp på min super-dator.

Så, om någon vet hur, eller OM det går att på något sätt få det att fungera, vilken codec man ska ha eller liknande, så snälla snälla snälla hjälp mig, så att jag slipper göra om allting igen.

Jag var inget fan av Mac innan, nu är jag en hatare.

<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Linnea

Inte ska du väl hata Mac Anna, de som är så bra datorer :D Äger en MacBook pro själv så ;)



Men testa ladda hem spelaren GOMplayer, det borde fungera :)

2011-04-16 @ 11:41:06
URL: http://livetmedkungen.blogspot.com
Postat av: Anna

TAck! Jag får ta och testa det :)

2011-04-20 @ 07:24:03
URL: http://trampasnett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0