Peace, svett and love!

Peace and love är slut, jag är slut. (så tänkte jag i söndags, nu är jag lite piggare)

Det blev typ en favorit i repris från förra året, om man ser det från vädrets synvinkel. Svett, svett och åter svett. Men allt är väl bättre än regn när man ska traska runt utomhus hela dagarna, nästan allt.

Anyway. En liten sammanfattning kanske. Mest för min egen skull, så att jag kommer ihåg veckan som redan har börjat bli suddig, hm.

Onsdag
Bäst: Mika, spaningen av Björn Gustafsson och Soran i öltältet.
Sämst: Cozmoz och deras otroligt korkade regel att "lokalen ska utrymmas efter varje föreställning, pga säkerhetsskäl". Denna regel gjorde att vi och typ jättemånga fler missade Nour, eftersom vi gick in långt innan hennes uppträdande började för att vara säkra på att komma in. Vi fick då se en fin dansföreställning medan vi väntade, men sedan helt utan förvarning eller liknande blev vi utkastade och placerade längst bak i kön och kom inte in. Morr. Men efter en utskällning av mig (och säkert en hel del andra arga festivalare) så satte de faktiskt upp en lapp där det stod att de utrymde lokalen efter varje uppträdande, som jag tipsade dom om! (Man kan iallafall låtsats att de var mig de fick det ifrån).

Torsdag
Bäst: Babian, Vampire Weekend, Robyn
Sötast: De kristna koreanerna som bad för mig och Fia i kön till Babian. Vi fick faktiskt lite tur resten av kvällen!
Sämst: ?

Fredag
Bäst: The Ark (även fast ingen annan tyckte det), Miike Snow, Lily Allen, Anna Ihlis
Sämst: Älgkebaben

Lördag
Bäst: Krunegård, Fogerty
Coolast: Jay-Z
Sämst: Värmen (om man får klaga på det) och att jag bara hann se en halv låt av Moto Boy eftersom jag är en sådan fjortis att jag fick lov att hålla koll på Utopiascenen ifall Beyonce skulle hoppa upp och sjunga en bit. Men icke.

Såja, jag har nog glömt mycket redan och fick lov att kolla spelschemat för att komma ihåg var, när och hur allt hände. Men, det var en fin festival ändå!

<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Lissel

Åh vad man kommer minnas denna festival! Så många bra band att man fick kuta runt ja men det var VÄRT DET!:P

Bästa för mig var dag var att få umgås med DIG och FIA!

2010-07-13 @ 19:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0