Semester på Siljan

I Lördags tog jag och Sofia tåget till Mora där mor och far redan väntade på oss med båten. Där gick vi på Zornmuseet, åh som jag har längtat! Jag håller med Maggie om att det är en fin utställning. Åk dit vettja, utställningen håller på till i mitten av september. Jag hittade en ny favorit att lägga till i samligen:


Bruden, heter den.




Några timmar senare när vi trötta men nöjda spanat in alla mästerverk , satte oss på båten och vinkade hejdå till Mora.


Tre randiga matroser på en blåsig sjö.


Efter några timmars vågig färd sa vi Hej till Hjortnäs istället.

Där frös vi mest först och lyssnade vi på Forkörarna som spelade. När de var klara visade det sig att det blev dans på dansbanan, och då var vi inte sena med att skaka loss för att bli lite varma.


I pausen fick vi lov att beundra solnedgången. Typ det finaste jag har sett. Himlen verkligen brann.
Sedan dansade vi lite mer, vi ägde dansgolvet!

Dagen efter var det pissväder och trötta ansikten, så då avbröt vi siljanssemestern och åkte hem och sov bort dagen istället. Dock med vågornas gung kvar i benen, huh!

Men det är kul att det man inte behöver åka så långt jämt för att känna att det är semester.

<3<3<3

Kommentarer
Postat av: pellan

åh, vill också gå på zornmuseet :( och tycker vi borde leka någon dag käre vän?

2010-07-28 @ 03:02:40
URL: http://pewllan.blogspot.com
Postat av: Anna

åk dit, absolut värt det! :) Klart vi borde, nästa vecka kanske? då är jag ledig i början av veckan.

2010-07-29 @ 23:15:08
URL: http://trampasnett.blogg.se/
Postat av: pellan

låter finfint :) slå en pling då så fixar vi ihop något!

2010-07-30 @ 01:49:06
URL: http://pewllan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0