It's snowing, snowing. Oh baby i'ts snowing, snowing.

Det vräker ner snö ute, det riktigt yr! Åh så härligt, ännu mer snö och ännu mer vinter och ännu mer bra skidföre i backarna! 

Men, vad är det jag hör utifrån gatan? Vad är detta för välbekant melodi? Men oj! Det är ju den där trudelutten jag brukar förknippa med sol och fågelkvitter, eller iallafall sommar. Hur är det nu den går... Ja, just det "nu lurar vi barn, nu lurar vi barn på deras veckopeng". Alltså, glassbilen.

Jag har inte hört den trudelutten på hela vintern tror jag. Och så slår de till med att ge sig ut och sälja glass på en av de snöigaste dagarna på året. Det tycker jag är lite roligt.
Men de kanske tänker att folk blir sugna på glass när de kikar ut på den fluffiga vita snön, eller något.

<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Sary

Vad roligt med glassbil :)

Köpte du något??



Vad gör du nu förtiden? Söker jobb eller har du ett?

Eller studerar?



Kramar

2010-01-27 @ 22:20:46
URL: http://www.thestaradventure.swedish.nu/
Postat av: Anna

Haha, ja det var lite kul! Nä, jag vågade mig inte ut i snön..:P



Jag pluggar! fast bara två småkurser, tyska och foto, så jag söker jobb för fullt också :)



Hur har ni det nu i Kanada? Jobbar du eller pluggar du eller gör du både och?

Jag hoppas att ni har det jättebra och trivs iallafall! Ni är så modiga som har åkt dit tycker jag ;)



Kram!

2010-01-28 @ 16:12:30
URL: http://trampasnett..blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0