Finbesök av storesyster och halloweenparty

I helgen har min fina syster varit hemma på besök. När hon kom hem sattes vi alla omedelbart i arbete, typ. Vi åkte i fredags hem till farmor och farfar där vi fick dra ris i stora högar och lägga stockar i andra stora högar. Pappa, farfar och min farbror har nämligen röjt bort massa träd nere vid sjön.

 Jag trodde att det mest skulle vara jättejobbigt och tråkigt, men det var faktiskt kul. Förutom att jag hade hål i stöveln och marken vi klev på mest bestod av lera, vatten och kobajs.


Så här ser det ut när man kikar ner från farmor och farfars gård.



Så här ser det ut när vi kliver runt i lervällingen.


Till lördagen hade jag lyckats tvätta bort all lera. Då var jag och Klas mycket fina, vi var utklädda till pirater! Vi var bjudna på halloweenpartaj nämligen. Det var kul. 

Alla hade klätt ut sig, därför kom vi inte in på S2 som vi hade planerat. Ryktet hade nämligen snabbt spridit sig att man kom in gratis om man hade kostym. Men gamla goda Flamingo var inte fel det heller, dit vi drog oss istället. Vi dansade till alla som inte dansar och pirates of the carribean - låten och blev skrämda av Batman - Jokern. Det tråkiga var att jag helt glömde kameran hemma i all stress, så jag tog inte en enda liten bild.

Igår åkte Sofia hem till fina Göteborg igen. Nu längtar jag tills jag och mor ska hälsa på i slutet av månaden!

<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0